
Politologia
studia licencjackie
Kierunek: POLITOLOGIA
Poziom studiów: studia pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne/niestacjonarne
Profil studiów: praktyczny
Oferowane moduły: Kreacja Wizerunku i Public Relations,
Organizacja i wsparcie kultury
Instytut prowadzący kierunek: Instytut Nauk Humanistycznych i Społecznych im. Jana Karskiego
Tytuł zawodowy po ukończeniu studiów: licencjat
Politologia to kierunek, który skierowany jest nie tylko do przyszłych polityków, lecz również do osób zainteresowanych problematyką public relations, komunikacją w przedsiębiorstwach, organizacjach czy urzędach administracji publicznej. Istotnym elementem studiów jest przygotowanie absolwentów do podjęcia karier zawodowych kojarzonych z personelem zaplecza partii politycznych, instytucji życia publicznego w szczególności samorządu terytorialnego, organizacji III sektora oraz aktywnych ról pełnionych w organizacjach politycznych, organizacjach non-profit, mediach, czy w lokalnym środowisku. Zasób wiedzy pozyskanej w trakcie studiów może być ponadto wykorzystane w pojawiających się na rynku pracy nowych zawodach, takich jak broker informacji, researcher, fundraiser.
Kreacja Wizerunku i Public Relations – nowość!
Moduł Kreacja Wizerunku i Public Relations przeznaczony jest dla osób zainteresowanych problematyką public relations i szerzej rozumianą komunikacją w przedsiębiorstwach, organizacjach i urzędach administracji publicznej. Absolwent posiada podstawową wiedzę z zakresu kształtowania pozycji rynkowej organizacji i zarządzania procesami komunikacji międzyludzkiej: podstaw PR, komunikacji społecznej i marketingu, badań społecznych w PR, podstaw etykiety i protokołu dyplomatycznego, elementów prawa. Zajęcia praktyczne pozwalają absolwentowi tej specjalności na zdobycie umiejętności i kompetencji w zakresie komunikowania się, kreowania wizerunku, kontaktów z mediami
Organizacja i wsparcie kultury – nowość!
Absolwenci studiów na kierunku politologia potrafią uzupełniać wiedzę związaną z funkcjonowaniem współczesnych systemów politycznych, w tym w szerszym zakresie systemu politycznego Polski oraz poszczególnych, związanych z nim instytucji, takich jak: konstytucyjne organy państwa, samorząd terytorialny czy system partyjny i system wyborczy. Orientują się w problematyce ekonomicznej, mają podstawową wiedzę z zakresu socjologii i psychologii społecznej. Są również przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Wybrane przedmioty:
- Organizacja i zarządzanie
- Prawa człowieka i swobody obywatelskie
- Marketing polityczny
- Geografia polityczna
- Administracja publiczna i samorząd terytorialny
oraz w zależności od wybranego modułu:
* Kreacja Wizerunku i Public Relations:
- Metody negocjacji i socjotechnika
- Etyka dziennikarska i prawo prasowe
- Zaawansowany Public relations. Psychologia społeczna w marketingu
- E-PR i dziennikarstwo on-line
* Organizacja i wsparcie kultury:
- Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury
- Marketing w kulturze i PR
- Negocjacje i sztuka komunikacji interpersonalnej
Sylwetka absolwenta:
Studenci kierunku Politologia nabywają ogólną wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne, pozwalające zrozumieć zjawiska i procesy polityczne zachodzące w skali globalnej, regionalnej, państwowej i lokalnej, jak również zrozumieć pluralistyczne właściwości współczesnego świata. Studia z zakresu politologii także poprzez odwoływanie się do wiedzy z innych dziedzin (m.in. historii, socjologii, psychologii, ekonomii) pozwalają wykształcić zdolność do myślenia abstrakcyjnego, analitycznego, hierarchizowania możliwych rozwiązań i syntezy idei. Absolwenci kierunku potrafią również analizować zależności między funkcjonowaniem instytucji politycznych, społeczeństw i jednostek ludzkich. Uzyskują również przygotowanie do pracy w administracji rządowej i samorządowej, organizacjach politycznych, społecznych, gospodarczych, zespołach analitycznych, szkoleniowych i diagnostycznych, a także strukturach lokalnych i samorządowych. Mogą też sprawować funkcje menedżerskie.
Wymagania rekrutacyjne:
Nowa matura i stara matura: liczba punktów uzyskanych z egzaminu z dwóch dowolnie wybranych przez kandydata przedmiotów zdawanych na egzaminie pisemnym.
