KDN Logotyp

Zarządzanie
studia licencjackie

Kierunek:                         ZARZĄDZANIE

Poziom studiów:            Studia pierwszego stopnia

Forma studiów:              stacjonarna i niestacjonarna

Profil studiów:                praktyczny

 

Oferowane moduły:       Psychologia w biznesie

                                          Zarządzanie w turystyce, hotelarstwie i gastronomii

                                          Handel i E-biznes

 

Instytut prowadzący kierunek: Instytut Zarządzania i Inżynierii Produkcji

Tytuł zawodowy po ukończeniu studiów:  licencjat


Celem kształcenia na kierunku zarządzanie jest przekazanie podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej z dziedziny zarządzania, ekonomii, marketingu, działalności gospodarczej, polityki społecznej, a także istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji – przedsiębiorstw, organizacji publicznych i pozarządowych. Absolwent po zakończeniu studiów posiada umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów gospodarowania zasobami rzeczowymi, finansowymi i informacyjnymi, jak również kierowania ludźmi w organizacji.

W trakcie procesu kształcenia absolwent nabywa umiejętności korzystania z wiedzy menedżerskiej, zdobywania i selekcji informacji, umiejętności komunikowania się i prezentacji, pracy w grupie oraz organizowania i prowadzenia prac badawczych i rozwojowych.

W ramach programu studiów na kierunku Zarządzanie student może realizować jeden z trzech modułów kształcenia, który pozwalali mu rozwijać w bardziej szczegółowy sposób swoje zainteresowania z określonej dziedziny zarządzania. Wybór modułu następuje do końca II semestru studiów.

Psychologia w biznesie – nowość!

g39dModuł Psychologia w biznesie: nauka sprawnego zarządzania i kierowania zespołami ludzi oraz funkcjonowania w zespołach pracowniczych poprzez umiejętną ocenę zachowań, emocji i postaw ludzi związanych z organizacją. Psychologia biznesu to cześć nauki zajmująca się zastosowaniem teorii psychologii w biznesie w celu zwiększenia konkurencyjności organizacji i efektywności pracowników. Ma zastosowanie do wszystkich interesariuszy i obszarów funkcjonowania organizacji.

Handel i e-biznes – nowość!

Moduł Handel i E-biznes: celem studiów jest nabycie wiedzy i umiejętności z obszaru handlu, technik sprzedaży, biznesu w gospodarce cyfrowej, zachowań konsumentów, szeroko pojętego procesu komunikacji, tworzeniu zespołów i struktur sprzedażowych, a także operowania na rynkach cyfrowych poprzez e-handel, tworzenia strategii lokalizacji i funkcjonowania obiektów handlowych oraz jednostek biznesowych na bazie szerokiej analizy rynku i przedsiębiorstwa.

Zarządzanie w Turystyce, Hotelarstwie i Gastronomii

conference-595853_640 Moduł Zarządzanie w turystyce, hotelarstwie i gastronomii: pozyskanie szerokiej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania i  marketingu w zakresie turystyki, usług hotelarskich i gastronomicznych, ubezpieczeń, podstaw dietetyki i technologii żywności, prawa w zakresie hotelarstwa i gastronomii, planowania i organizacji wyposażenia obiektów hotelarskich i gastronomicznych, organizacji eventów, oraz zastosowania narzędzi informatycznych w zarządzaniu i marketingu, w tym promocji.


Wybrane przedmioty:

  • Podstawy zarządzania
  • Nauka o organizacji
  • Marketing
  • Zarządzanie projektami

oraz w zależności od wybranego modułu:

* Psychologia w biznesie:

  • Business Communications
  • Techniki twórczego myślenia
  • Techniki kreowania wizerunku
  • Trening menedżerski i przywództwo

* Handel i E-biznes:

  • Handel w gospodarce rynkowej
  • Badania marketingowe w handlu
  • E-Administracja
  • Public relations w małej firmie

* Zarządzanie w turystyce, hotelarstwie i gastronomii:

  • Organizacja i funkcjonowanie uzdrowisk, SPA&Wellness
  • Podstawy prawa w turystyce, hotelarstwie i gastronomii
  • Promocja i informacja w turystyce
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój

Sylwetka absolwenta:

Struktura przedmiotów oraz ich szczegółowe treści programowe są tak ukształtowane, iż w przyszłej pracy zawodowej zapewniają absolwentowi:

  • możliwość pełnienia funkcji kierowniczych i organizatorskich na wszystkich szczeblach zarządzania przedsiębiorstwem, niezależnie od jego wielkości i charakteru, zarówno w przedsiębiorstwach państwowych, jak i w małych i średnich firmach prywatnych,
  • możliwość pełnienia funkcji kierowniczych i organizatorskich w organizacjach publicznych, w szczególności w jednostkach administracji samorządowej, jak również w organizacjach pozarządowych i przedsiębiorstwach społecznych,
  • możliwość pełnienia funkcji kierowniczych w działalności produkcyjnej, usługowej, badawczej, itp.,
  • możliwość twórczego uczestnictwa w procesach zarządzania na niskim i średnim szczeblu menedżerskim.
  • Student po ukończeniu studiów będzie nie tylko przygotowany do pracy menedżera w wszelakiego typu organizacjach, ale również będzie potrafił prowadzić własną firmę i sprawnie ją poprowadzić, posiadając umiejętność praktycznej analizy zjawisk i procesów ekonomicznych oraz określenia ich uwarunkowań. Jednocześnie będzie posługiwał się metodami i technikami niezbędnymi do rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji biznesowych. Dzięki wiedzy zdobytej w ramach poszczególnych modułów absolwenci mają szerokie perspektywy podjęcia pracy zawodowej jako: przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą, menedżer administracji publicznej, który po ukończeniu studiów może zajmować stanowiska administracyjne w urzędach i instytucjach samorządu lokalnego i regionalnego, specjalista lub kierownik ds. sprzedaży, ds. marketingu, doradca klienta, przedstawiciel handlowy, koordynator zespołów projektowych lub zadaniowych.
  • Absolwent modułu Psychologia w biznesie będzie mógł podjąć pracę w działach personalnych różnych organizacji, jednostkach szkoleniowych, agencjach i urzędach pracy, a także na przykład agencjach marketingowych. Może to obejmować takie stanowiska jak doradca personalny, specjalista ds. zarządzania kapitałem ludzkim, konsultant ds. rekrutacji i selekcji, trener czy analityk rynku w zakresie postaw konsumenckich. Studia mogą być także wstępem do kariery menedżerskiej w obszarach związanych z zasobami ludzkimi, public relations czy sprzedażą, a także w każdym innym dziale, jako uzupełnienie wiedzy fachowej ułatwiające zarządzanie zespołem pracowniczym

Wymagania rekrutacyjne:  Nowa matura i stara matura: liczba punktów uzyskanych z egzaminu z dwóch dowolnie wybranych przez kandydata przedmiotów zdawanych na egzaminie pisemnym.

 

Na skróty

Partnerzy Uczelni: