
Dział Informatyki
Menu
Witamy na podstronie technicznej Działu Informatycznego. Znajdą tu Państwo m. in. przydatne informacje oraz pomoce w rozwiązywaniu problemów dotyczących rozwiązań IT stosowanych na Uczelni
Sieć Wi-Fi
Instrukcja przyłączenia do sieci i regulamin
Instrukcje obsługi sprzętu w salach wykładowych
Przed zgłoszeniem awarii lub problemu z dźwiękiem, internetem, wyświetlanym obrazem itp. prosimy o zapoznanie się z instrukcją obsługi sprzętu do pobrania poniżej. Jeżeli poprawne wykonanie kroków opisanych w instrukcji nie rozwiązało problemu, prosimy o BEZPOŚREDNI kontakt z działem IT Uczelni. Każda z sal ma przygotowaną dedykowaną instrukcję.
Instrukcja obsługi komputerów, urządzeń audio – wideo dla poszczególnych sal wykładowych
Kody QR
Kody QR znajdują się w wielu miejscach Uczelni. Kody można odczytywać za pomocą wbudowanego mechanizmu aparatu smartfona lub za pomocą dedykowanej aplikacji do pobrania ze sklepu Google Play lub Apple AppStore.
Przed otwarciem linku zawsze sprawdź dokąd on prowadzi aby nie paść ofiarą oszustwa. Kody QR stosowane na terenie Uczelni prowadzą tylko i wyłącznie do informacji i stron www będących serwisami powiązanymi z działalnością Uczelni.
Kody umieszczane są tylko i wyłącznie w tabliczkach przy drzwiach oraz na małych tabliczkach informacyjnych
Czytnik rejestracji czasu pracy
Czytniki znajdują się na ścianie przy portierni w budynku Collegium sub Horologio (piętro -1)
Poprawne zarejestrowanie odbicia karty jest zawsze sygnalizowane podwójnym sygnałem oraz komunikatem na wyświetlaczu: „Karta OK”. W innym wypadku odbicie karty nie zostało zarejestrowane. W tej sytuacji proszę spróbować ponownie lub skorzystać z drugiego czytnika.
Niedziałającą kartę lub czytnik oraz inne problemy techniczne proszę zgłaszać do Działu IT Uczelni
Obsługę merytoryczną rejestracji czasu pracy prowadzi Dział Kadr oraz sekretariat Kanclerza Uczelni
Skrócona instrukcja obsługi czytnika czasu pracy
Zgłaszanie awarii, wniosek o pomoc
Szanowni Państwo,
W przypadku chęci uzyskania pomocy technicznej lub zgłoszenia awarii prosimy o kontakt BEZPOŚREDNI do Działu IT Uczelni pod numerem telefonu 338429850 lub 696812851 w godzinach pracy działu: 7.30 – 15.00 od poniedziałku do piątku. W pozostałych dniach i godzinach prosimy o kontakt pod adresem: [email protected]
Prosimy o nie zgłaszanie awarii i wniosków o pomoc na portierni, sekretariatach i innych działach Uczelni. Dzięki temu będziemy w stanie pomóc Państwu szybciej i dokładniej rozwiązać problem poprzez bezpośredni kontakt i opis problemu.
Instrukcje, procedury i regulaminy
Regulamin pracowni informatycznych
Regulamin pracowni laboratorium informatycznego 037
Regulamin pracowni laboratorium informatycznego 038
Procedura pobierania kluczy i akcesorii do sal wykładowych
Instrukcja wstawiania stopki e-mail w Thunderbird
Wzór stopki e-mail do pobrania
Microsoft Office 365
Każdy student może uzyskać dostęp do bezpłatnego środowiska Microsoft Office 365 w wersji online.
Aby uzyskać dostęp do serwisu należy przekazać do Działu IT Uczelni (zgodnie z regulacjami RODO) plik w formacie *.CSV . Listę studentów zatwierdza i dostarcza do Działu IT dydaktyk będący opiekunem rocznika. Następnie Dział IT przekazuje opiekunowi dane dostępowe do usługi. Po zalogowaniu do systemu każdy użytkownik jest zobowiązany do ustalenia własnego hasła.
- Pobierz plik WZÓR.xlsx
- Otwórz go tylko i wyłącznie za pomocą LibreOffice Calc (w Excell występują problemy z kodowaniem)
- Uzupełnij pola dokładnie tak jak we wzorze, nie zmieniaj układu, ani nie stosuj przerw pomiędzy wierszami, plik może mieć nie więcej jak 50 pozycji
- Kliknij Plik -> Zapisz plik jako… wybierz typ: Tekst CSV (.csv) (*.csv) -> kliknij Zapisz
- W polu Potwierdź format pliku wybierz Użyj formatu Tekst CSV
- Wybierz Zestaw znaków: Unicode (UTF-8), wybierz separator pola: przecinek, wybierz separator tekstu: podwójny cudzysłów, pozostałe pola pozostaw bez zmian, kliknij OK
Po zapisaniu pliku proszę go otworzyć w Libreoffice Calc i porównać ze WZOREM czy wyświetla się identycznie. Wzory uzupełnione błędnie będą odsyłane do poprawy.
W przypadku nauczycieli akademickich którzy obowiązkowo muszą posiadać adres mailowy w usłudze Office365 prosimy o kontakt z sekretariatem Instytutu.
Opis usługi: LINK
Dostęp do usługi: https://login.microsoftonline.com
Wzór pliku do uzupełnienia: WZÓR
E-Learning Moodle
Instrukcja rejestracji w serwisie LINK
Pytania o szczegóły związane z kursami prosimy kierować do dydaktyka prowadzącego.
Wirtualny spacer
Wirtualny spacer znajduje się pod adresem http://pwsz-oswiecim.wkraj.pl/
Do wyboru mamy wersję HTML5 oraz Flash
Pomoc dla wirtualnego spaceru znajduje się na stronie w wersji Flash w lewym dolnym rogu, a w wesji HTML5 w prawym górnym rogu pod ikoną ” ? ”
Jeżeli strona nie wyświetla się w wersji Flash sprawdź czy masz zainstalowaną i aktywną wtyczkę LINK
Katalog biblioteczny Libra 2000
Instrukcja obsługi katalogu bibliotecznego LINK
Instrukcje, szkolenie biblioteczne LINK
Rekrutacja
Instrukcja rejestracji kandydata krok po kroku LINK
