Poznajmy się
E-LEARNING

Dział Informatyki

Menu

Witamy na podstronie technicznej Działu Informatycznego. Znajdą tu Państwo m. in. przydatne informacje oraz pomoce w rozwiązywaniu problemów dotyczących rozwiązań IT stosowanych na Uczelni

Sieć Wi-Fi

Instrukcja przyłączenia do sieci i regulamin

Instrukcje obsługi sprzętu w salach wykładowych

Przed zgłoszeniem awarii lub problemu z dźwiękiem, internetem, wyświetlanym obrazem itp. prosimy o zapoznanie się z instrukcją obsługi sprzętu do pobrania poniżej. Jeżeli poprawne wykonanie kroków opisanych w instrukcji nie rozwiązało problemu, prosimy o BEZPOŚREDNI kontakt z działem IT Uczelni. Każda z sal ma przygotowaną dedykowaną instrukcję.


pobraneInstrukcja obsługi komputerów, urządzeń audio – wideo dla poszczególnych sal wykładowych

Kody QR

Kody QR znajdują się w wielu miejscach Uczelni. Kody można odczytywać za pomocą wbudowanego mechanizmu aparatu smartfona lub za pomocą dedykowanej aplikacji do pobrania ze sklepu Google Play lub Apple AppStore.

Przed otwarciem linku zawsze sprawdź dokąd on prowadzi aby nie paść ofiarą oszustwa. Kody QR stosowane na terenie Uczelni prowadzą tylko i wyłącznie do informacji i stron www będących serwisami powiązanymi z działalnością Uczelni.

Kody umieszczane są tylko i wyłącznie w tabliczkach przy drzwiach oraz na małych tabliczkach informacyjnych

Czytnik rejestracji czasu pracy

Czytniki znajdują się na ścianie przy portierni w budynku Collegium sub Horologio (piętro -1)

Poprawne zarejestrowanie odbicia karty jest zawsze sygnalizowane podwójnym sygnałem oraz komunikatem na wyświetlaczu: „Karta OK”. W innym wypadku odbicie karty nie zostało zarejestrowane. W tej sytuacji proszę spróbować ponownie lub skorzystać z drugiego czytnika.

Niedziałającą kartę lub czytnik oraz inne problemy techniczne proszę zgłaszać do Działu IT Uczelni

Obsługę merytoryczną rejestracji czasu pracy prowadzi Dział Kadr oraz sekretariat Kanclerza Uczelni


pobraneSkrócona instrukcja obsługi czytnika czasu pracy

Zgłaszanie awarii, wniosek o pomoc

Szanowni Państwo,

W przypadku chęci uzyskania pomocy technicznej lub zgłoszenia awarii prosimy o kontakt BEZPOŚREDNI do Działu IT Uczelni pod numerem telefonu 338429850 lub 696812851 w godzinach pracy działu: 7.30 – 15.00 od poniedziałku do piątku. W pozostałych dniach i godzinach prosimy o kontakt pod adresem: [email protected]

Prosimy o nie zgłaszanie awarii i wniosków o pomoc na portierni, sekretariatach i innych działach Uczelni. Dzięki temu będziemy w stanie pomóc Państwu szybciej i dokładniej rozwiązać problem poprzez bezpośredni kontakt i opis problemu.

Instrukcje, procedury i regulaminy

pobraneRegulamin pracowni informatycznych

pobraneRegulamin pracowni laboratorium informatycznego 037

pobraneRegulamin pracowni laboratorium informatycznego 038

pobraneRegulamin WiFi

pobraneProcedura pobierania kluczy i akcesorii do sal wykładowych

pobraneInstrukcja wstawiania stopki e-mail w Thunderbird

zipWzór stopki e-mail do pobrania

Microsoft Office 365

Każdy student może uzyskać dostęp do bezpłatnego środowiska Microsoft Office 365 w wersji online.

Aby uzyskać dostęp do serwisu należy przekazać do Działu IT Uczelni (zgodnie z regulacjami RODO) plik w formacie *.CSV . Listę studentów zatwierdza i dostarcza do Działu IT dydaktyk będący opiekunem rocznika lub sekretariat. Następnie Dział IT przekazuje opiekunowi lub do sekretariatu informacje w jaki sposób należy się zalogować. Po zalogowaniu do systemu każdy użytkownik jest zobowiązany do ustalenia własnego hasła.

  1. Pobierz plik WZÓR.csv
  2. Otwórz go tylko i wyłącznie za pomocą LibreOffice Calc (w Excell występują problemy z kodowaniem). Podczas otwierania ustaw pola tak jak na poniższym zdjęciu:
  3. Uzupełnij pola dokładnie tak jak we wzorze, nie zmieniaj układu, ani nie stosuj przerw pomiędzy wierszami, nie dopisuj własnych wierszy, jeden plik nie może mieć więcej jak 99 pozycji.
  4. Kliknij Plik -> Zapisz 
  5. Kliknij Użyj formatu Tekst CSV
    6. Po zapisaniu pliku proszę go otworzyć w Libreoffice Calc i porównać ze WZOREM czy wyświetla się poprawnie, np. czy są polskie znaki. Wzory uzupełnione błędnie będą odsyłane do poprawy.

W przypadku nauczycieli akademickich którzy obowiązkowo muszą posiadać adres mailowy w usłudze Office365 prosimy o kontakt z sekretariatem Instytutu.

Opis usługi: LINK

Dostęp do usługi: https://login.microsoftonline.com

Wzór pliku do uzupełnienia:     indeks exelWZÓR

E-Learning Moodle

Instrukcja rejestracji w serwisie LINK

Pytania o szczegóły związane z kursami prosimy kierować do dydaktyka prowadzącego.

Wirtualny spacer

Wirtualny spacer znajduje się pod adresem http://pwsz-oswiecim.wkraj.pl/

Do wyboru mamy wersję HTML5 oraz Flash

Pomoc dla wirtualnego spaceru znajduje się na stronie w wersji Flash w lewym dolnym rogu, a w wesji HTML5 w prawym górnym rogu pod ikoną ” ? ”

Jeżeli strona nie wyświetla się w wersji Flash sprawdź czy masz zainstalowaną i aktywną wtyczkę LINK

Katalog biblioteczny Libra 2000

Instrukcja obsługi katalogu bibliotecznego LINK

Instrukcje, szkolenie biblioteczne LINK

Rekrutacja

Instrukcja rejestracji kandydata krok po kroku LINK

Spis oprogramowania dydaktycznego – komercyjnego (edu)

Comarch ERP Optima 40 licencji

Plant Simulation 12 licencji

Microsys Promotic SCADA

Smarttech 3D 7 licencji

Office 2019 Standard 45 stanowisk

Office 2019 Professional 21 stanowisk

Matlab 21 licencji

6 sterowników Simens S7-1200 z oprogramowaniem TIA PORTAL STEP 7

KCALMAR

Tanita Analizator GMon 2 licencje

Revas – symulacje biznesowe

Statistica 13 – 500 licencji

iCargo 20 licencji

Na skróty

Partnerzy Uczelni: