Poznajmy się

Dział Informatyki

Menu

Witamy na podstronie technicznej Działu Informatycznego. Znajdą tu Państwo m. in. przydatne informacje oraz pomoce w rozwiązywaniu problemów dotyczących rozwiązań IT stosowanych na Uczelni

Instrukcje e-learning (Moodle, Microsoft365)

Każdy student oraz wykładowca uzyskuje dostęp do bezpłatnego środowiska Microsoft Office 365 w wersji online oraz platformy Moodle. Konta są zakładane automatycznie na podstawie danych z systemu USOS. Do logowania do platform wykorzystywane są dane uwierzytelniania z systemu USOS. W przypadku problemów z kontem należy zgłosić się do sekretariatu instytutu.

Wszelkie instrukcje i rozwiązywanie problemów na temat uczelnianych platform e-learning znajdą Państwo pod linkiem: KLIK!

Sieć Wi-Fi

1. Aby połączyć się z uczelnianą siecią WiFi na swoim urządzeniu należy wybrać nazwę sieci (SSID) Uczelnia-Wifi

2. W przypadku nowoczesnych urządzeń system poprosi o podanie dodatkowego hasła* , które otrzymają Państwo od dowolnego pracownika administracji i obsługi. W przypadku starszych urządzeń nie obsługujących dodatkowych zabezpieczeń ten krok (2) zostanie pominięty.

3. Po połączeniu z siecią pojawi się Captive Portal jak na obrazku:

4. Następnie należy podać login i hasło, które otrzymają Państwo od dowolnego pracownika administracji i obsługi.

5. Następnie należy zapoznać się z regulaminem oraz go zaakceptować zaznaczając checkbox.

6. W ostatnim kroku należy kliknąć niebieski przycisk „Sign in„.

7. W tym momencie uzyskują Państwo dostęp do sieci WiFi.

 

*rozwiązanie dodatkowo szyfruje połączenie radiowe między urządzeniami podłączonymi do sieci WiFi, a Access Pointem. Jest to zabezpieczenie OWE. Sieć Enhanced Open (otwarta rozszerzona) jest kolejnym krokiem do zwiększenia bezpieczeństwa w sieciach otwartych.

Instrukcje obsługi sprzętu w salach wykładowych

Przed zgłoszeniem awarii lub problemu z dźwiękiem, internetem, wyświetlanym obrazem itp. prosimy o zapoznanie się z instrukcją obsługi sprzętu do pobrania poniżej. Jeżeli poprawne wykonanie kroków opisanych w instrukcji nie rozwiązało problemu, prosimy o BEZPOŚREDNI kontakt z działem IT Uczelni. Każda z sal ma przygotowaną dedykowaną instrukcję.


pobraneInstrukcja obsługi systemu AV-IT w salach wykładowych

Kody QR

Kody QR znajdują się w wielu miejscach Uczelni. Kody można odczytywać za pomocą wbudowanego mechanizmu aparatu smartfona lub za pomocą dedykowanej aplikacji do pobrania ze sklepu Google Play lub Apple AppStore.

Przed otwarciem linku zawsze sprawdź dokąd on prowadzi aby nie paść ofiarą oszustwa. Kody QR stosowane na terenie Uczelni prowadzą tylko i wyłącznie do informacji i stron www będących serwisami powiązanymi z działalnością Uczelni.

Kody umieszczane są tylko i wyłącznie w tabliczkach przy drzwiach oraz na małych tabliczkach informacyjnych

Czytnik rejestracji czasu pracy

Czytniki znajdują się na ścianie przy portierni w budynku Collegium sub Horologio (piętro -1) oraz obok działu Kadr w budynku Collegium Primum (parter).

Poprawne zarejestrowanie odbicia karty jest zawsze sygnalizowane podwójnym sygnałem oraz komunikatem na wyświetlaczu: „Karta OK”. W innym wypadku odbicie karty nie zostało zarejestrowane. W tej sytuacji proszę spróbować ponownie lub skorzystać z drugiego czytnika.

Niedziałający czytnik, karty oraz inne problemy merytoryczne proszę zgłaszać do działu Kadr


pobraneInstrukcja obsługi czytnika czasu pracy CP i CSH

Zgłaszanie awarii, wniosek o pomoc

Szanowni Państwo,

W przypadku chęci uzyskania pomocy technicznej lub zgłoszenia awarii prosimy o kontakt BEZPOŚREDNI do Działu IT Uczelni pod numerem telefonu 338429850 w godzinach pracy działu: 8.00 – 14.30 od poniedziałku do piątku. W pozostałych dniach i godzinach prosimy o kontakt pod adresem: [email protected]

Prosimy o nie zgłaszanie awarii i wniosków o pomoc na portierni, sekretariatach i innych działach Uczelni. Dzięki temu będziemy w stanie pomóc Państwu szybciej i dokładniej rozwiązać problem poprzez bezpośredni kontakt i opis problemu.

Instrukcje, procedury i regulaminy

pobraneRegulamin Pracowni Informatycznych

pobraneRegulamin WiFi

pobraneInstrukcja wstawiania stopki e-mail w Thunderbird

zipWzór stopki e-mail do pobrania

 

Wirtualny spacer

Wirtualny spacer znajduje się pod adresem https://uczelniaoswiecim.wkraj.pl/

Do wyboru mamy wersję HTML5 oraz Flash

Pomoc dla wirtualnego spaceru znajduje się na stronie w wersji Flash w lewym dolnym rogu, a w wersji HTML5 w prawym górnym rogu pod ikoną ” ? ”

Jeżeli strona nie wyświetla się w wersji Flash sprawdź czy masz zainstalowaną i aktywną wtyczkę LINK

Katalog biblioteczny LibraNET

Instrukcja obsługi katalogu bibliotecznego LINK

Instrukcje, szkolenie biblioteczne LINK

Rekrutacja

Instrukcja rejestracji kandydata krok po kroku LINK

Spis oprogramowania dydaktycznego – komercyjnego (edu)

Adobe Creative cloud enterprise EDU 21 licencji ( do 28 października 2023)

Comarch ERP Optima 40 licencji (do 23 lutego 2024)

Plant Simulation 12 licencji (wieczysta)

Microsys Promotic SCADA licencje nielimitowane (wieczysta)

Smarttech 3D 7 licencji (wieczysta)

Office 2019 Standard 75 stanowisk (wieczysta)

Office 2019 Professional 21 stanowisk (wieczysta)

Pakiet MathWorks Matlab 21 licencji (wieczysta, wsparcie i serwis: do 30 listopada 2021)

6 sterowników Simens S7-1200 z oprogramowaniem TIA PORTAL STEP 7

KCALMAR (do 30 września 2022r.)

Tanita Analizator GMon 2 licencje (wieczysta)

Revas – symulacje biznesowe (do 25 października 2024r.)

Statistica 13 – 500 licencji (do 15 listopada 2023)

iCargo 20 licencji (do 25 czerwca 2023r.)

Microsoft Project 365 online edu plan 5 dla uczniów lub studentów – 12 licencji (do 26 listopada 2022)

Microsoft Project 365 online edu plan 5 dla nauczycieli lub wykładowców – 2 licencje (do 23-03-2024)

LabView Ni Farnell Base 1 licencja (wieczysta)

Legalis – nielimitowany dostęp z sieci MUP (do 3 czerwca 2026)

InterLAN – Speed 12 licencji (wieczysta, dostęp do aktualizacji w okresie 2022-2025)

mKsięgowa – 21 licencji dostępowych (do 4 listopada 2025)

Na skróty